Lugnet före stormen...

eller så är det bara återigen en väldigt lugn beredskapvecka. Mobien verkar förbli tyst och läser man på driftinfo så är det lugnt, lite snöpligt känns det ändå. Även fast man inte bara går hemma och väntar ställer man ändå in sig på att få åka att jobba. Jaja veckan är inte över ännu, än kan det hända massor. I morgon är det medarbetarsamtal med chefen, det blir nog bra att lägga planen för kommande år. Året som gick känns bra, det ända jag valde bort var en fem poängskurs på högskolan, kände att jag inte orka med att ha tät beredskap och plugga distans. Får se om vi kan finna en annan arbetsledar kusr som är något att ha. Arbetsåret har nog massor att spännande att erbjuda, för på vårt jobb blir man aldrig fullärd och det verkar vara en hop kurser på G samt att jag ska försöka sikta på att ta den begränsade behörigheten.

image141

I morgon börjar även träningssäsongen för mig på allvar, vattengympan drar igång, ska bli skönt att få köra ett hårt pass igen och kallar inte jobbet så ska jag sova sött i solariumet ett tag. I dag var jag ute en timme och prommenera, träffa på en vän efter 100 meter så vi prata i tio minuter innan hennes manliga sällskap slöt upp och dom gick och åt. Avböjde att följa med att äta dom stället är lika med snabbmat, det är tajm att komma i sunda matvanor igen. Så för att skrämma igång kroppen igen så blir kvällsmaten hemma hos mig en nyttig proteindrink.


image142

Äntligen tog flitenslampa över och dom sista julskern och granen är nedpackad, nu står dom och väntar på att bli uppburna på vinden men det får ske en annan dag.Inviger min nya kontorsstol, vilket är ovant för den andra kunde man halvligga i men denna är det vackert att sitta rakt och fint i ryggen i. Det är i och för sig ingen nackdel för jag ska ju jobba med rygg och mage detta år och få den där snygga hållnignen jag vill ha. Kom över en kanonfin och funktionell stol till ett bra pris, till det fick jag även en höganäs service, tio muggar, en tekanna, två vanliga kannor i olika stl och en socker skål. I bland är det till fördel att vänner flyttar image128.

image143

Nu börjar livet komma igång, här smids festplaner mm. En lördag februari sviker jag image130 staden och drar någr mil här ifrån för att sluta upp i mycket trevlig och roligt sällskap, det ser jag fram emot, träffa lite nytt folk och vidga mina vyer. Det är en nygamal bekantskap så tas upp på nytt och det kommer bli bra för vi har mycket gemensamt.  Ska rota fram alla gamla skolkataloger och ta med, dom kommer bjuda på många goa skratt, jag har ju redan bjudit på lite av innehållet i bloggen som heter egoblogg.

image144

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0