Burp...

mätt i magen image127, ändra mig från stuvade makaroner och köttbullar till inbakad kalkonfile, vitlöksost, champinjoner och grönsaker till det fäskpasta och en kall vitlökssås. Kan säga att det var supersmarrigt och jag är nöjd över mitt matval, bäst att passa på medans man har insperation.

image145
(rikigt så mätt är jag inte image130)

Livet snurrar på och våren har ett tajt schemma, har förhoppningsvis fått ihop ett bra schema för X:t och mig, ja givetvis sonen. Vi har varannan vecka men i bland kommer det in saker som stör, bla en fjällensemester och beredskap på fel vecka. Gå ut och roa mig lönehelger ser ut att vara ett sällsynt fenomen detta år, är det inte barnvecka så slår beredskapen in då, man får se det positivt, det blir iallafall billigt image128. Vart tillfrågad om att följa med på After Work nästa fredag, kanon bra hade iallafall tänkt övertala chefen och en kollega att följa med ut, dom kommer bli tillfrågade ändå. Gillar After Worken det brukar vara ett himla drag och bra spridning på ålder samt det är inte alls samma typ av människor som tex på lördagen, me like.

image146

Håller på att kolla kalendern efter bra datum till tjejkväll, har hittat två st bra, ska skicka ut förfrågan senare vilket datum så passar bäst. Tror dock den kvällen förblir på hemma plan, äta och dricka gott, skratta och skvallra, spela spel och ev dra igån sonens Playstation och singstars.  Insåg i dag att vi inte kan bli allt för många för mitt köksbord är rätt litet, rymmer max 6 personer tråkigt nog. Men men jag får dela upp gänget i två omgångar helt enkelt. Sen börjar det dra ihop sig för tjejklubbträff, tajm att samla det återstående gänget och äta dom sedvanliga räkorna och dricka vin och diskutera allt mellan himmel och jord (= oftast barnsnack image147). Kanske dags att funder på att ta in någon ny i klubben,  fast vi är lite bitchiga när det kommer till den biten, eller kräsen kanske låter bättre, vem som helst kvalar inte in image130.

image148

På tal om räkor, sonen är en gorme och gillar räkor och kräftor skarpt. Ska nog skaffa hem ett bra gäng räkor till helgen,  det gillar hela gänget (jag, sonen och min mor) så då är det lätt att göra alla nöjda och glada.

image149

Veckan har hitills varit givande och bra, hade medarbetarsamtal med chefen i måndags. Goda vitsord från året som gått och framtiden ser lovande ut. Jag är nöjd och glad, fortsätter att trivas som fina fisken och vet att jag absolut kommer att utvecklas och lära mig massor dett år också.  Skönt att känna att man har det mästa på plats i livet det ända jag har kvar att attrahera är den där kärleken. Gjorde ett litet försök till att kontaka " mr som utlovat middag" får väl se om det kommer ett svar. Fattar inte att människan gjort så stor inverkan på mig, vad är det han har som är så speciellt image150, det är frågan? Får väl se om svaret kommer till mig snart, hoppas det.  Annars får vi se vad världen har att erbjuda mig för jag är iallafall redo.  På ett formu på nätet där jag är aktiv skrivbent beskrev idag en annan skrivbent känslan att få hångla upp sin knullpudding (ja det är hennes ord, inte mina image127) och den var så slående att man man fick känslan och längtan av den där goa heta kyssen, den som väntar på något gott väntar .......

image151


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0