Ärlighet....

Ibland fundera jag på om jag är för ärlig och det skapar problem för mig själv. Ja det där lät väldigt underligt det förstrå jag och jag kan inte riktigt förklara det utan att gå in på detaljnivå och dom detaljerna vill jag inte delge just nu.  Hur som helst så har nog ärligheten denna gång skapat mer problem för mig själv och andra än vad det skulle om jag inte sagt nått, eller problem och problem? För mig har det blivit större än vad det är för jag har nojjat så mycket för andra har det nog bara skapat merarbete som inte skulle blivit något om jag inte sagt nått. Hur som helst har jag med goda vänner kommit fram till att jag i allafall gjorde allt rätt och det finns inget som visar på något annat.  Nog svamlat om det, allt ordnar sig alltid och jag är nu lugn och fin.

image119

Äntligen är snön här, har längtat så, ljusare ute och man blir mycket piggare direkt. I och för sig har vi gäspat i kapp i dag på jobbet men det är nog mer att det är inte så vant att gå upp så tidigt. Dagen har gått superfort, det är skönt, en dag kvar att jobba sen är det helg och sonen kommer hit. Ska ringa och höra deras planer för morgondagen så jag vet vilka tider jag har att rätta mig efter, det pratades om Örebro och Gustafsvik, så jag antar att jag får hem en slagen hjälte i morgon kväll. Hoppas snön är kvar till helgen så vi kan ta oss iväg och åka lite pulka (eller vad det nu är vi åker finns en hel park av snöåkfordon i källaren).

image120

Nu ska jag vila ett tag innan jag sätter igång med städnign och matlagning, det är bra att resturangen på jobbet är stängd så man kommer igång att göra matlådor igen.  I kväll blir det gormemiddag, inbakad fläskfile med vitlöksost och vitlöksås och nått till. Ikväll blir det inget hångel med det vitlöksintaget, det är jag rätt säker på.

image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0