Små strimmor av hopp...



Små strimmor av hopp fladra i mitt hjärta
Små glimtar av värme och ömhet gav mig tro
Små glimtar av skratt och trygghet gav mig ett hopp
Jag våga vara modig jag våga se en chans
Jag våga bli sårad för jag såg att där fanns något att stanna för
Du gick inte obemärkt förbi mitt hjärta
Du kommer alltid ha en plats där i.
Små strimmor av hopp börjar blekan
Små strimmor av hopp börjar göra ont
Jag våga vara mig själv jag våga blotta mig
Jag våga bli sårad och tårar trillar ned för min kind
Du besitter många egenskaper och kvaliter jag söker
Du är en underbara människa och jag hoppas att du ser det själv.
Jag vill våga ge och ta
Jag vill respektera och förstå
Jag vill skratta och vara glad
Jag vill kunna blotta mitt innersta
Jag vill kunna visa  mina känslor
Jag vill krypa in i den varma famnen och bara få vara
Jag vill ligga brevid dig på natten och höra dina djupa fridfulla andetag
Jag vill vara lycklig
Men framför allt vill jag att du ska vara lycklig och våga tro.
Jag vill att du ska må bra och ha frid i sinnet
Jag vill se dig skratta och vara glad
Jag vill att du lever livet
Små strimmor av hopp .........


image109

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0