Måndagsmys

hör hur regnet faller utanför fönstret, har nyss landat i hemmet efter fikastund hos en av mina bättre vänner.  Skönt att komma bort lite och bara få sitta och jiddra över en kopp kaffe. På vägen till bilen kom jag ihåg att det finns en jätte stor stenbumling i skogen mitt emot parkeringen, tassa ut i mörkret och fixa mossan jag behövde till mina blomgrupper, så nu är dem precis som jag vill ha det. Dagen har varit bra och skitig image17, har knatat över kolgården på jobbet ett antal ggr i dag i regn och kolsörja och mellan varven har det kommit koldammspustar. Så idag är det en sådan dag jag åter igen skänker den som uppfann duschen en god tanke.  Ska ta och unna mig en kväll som inte händer så jätte mycket, kryper ner under täcket i soffan med en bra bok i väntan på att Cityakuten ska börja. Ska passa på att njuta av lugnet i kväll, sonen kommer hem ett par tidigare än vanligt denna vecka, hans käre pappa ska åka till Sälen så klart mamma ställer upp och tar busfröt.

image18


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0