I väntan på...

att tvättmaskinerna ska bli färdiga kan jag engagera mig  i en ny blogg.  I dag är det iallafall ljust ut och jag känner att jag har bra med energi i dag.  Sov mycket längre än jag brukar,  tjugo i nio slog jag upp ögonen och tvättstugan börja kl åtta, men det var ingen fara jag hinner ändå.  Får se vad dagen har för spännande att  erbjuda, en sväng till affären är det ända jag vet att jag har planerat. Hitta ett recept på Mjölkchokladcheescake som jag känner att jag vill prova så jag tar mig friheten att göra lite efterrätt till imorgon, vet inte ännu vad jag ska bidra med till nyårsmiddagen då värdparet är på väg hem från fjällen.

image110

Det börjar bli dags att summer året som har gått och sätta in radarn på kommande år. Jag brukar inte koncenterar mig på dåtiden men det har hänt rätt mycket detta år, i allafall på det personliga planet. 

Året börja rätt mysigt med oväntat dateande av en mycket sympatisk man som är bra mycket mer mogen än dom andra jag träffat och då ska tilläggas att han var yngre än dessa. Sen gick det väl inte riktigt som man vill att ett dateande ska leda till men i efterhand så var det nog bara bra, jag har ju kvar han som vän. Efter det beslöt jag mig för att lägga dateandet på hyllan för jag börja få insikter om mig själv som jag tyckte var viktigt att jobba med och andra delar i livet som haltat efter sedan långt tillbaka, saker som det känns som det förföljer en.  Efter att verkligen förstått till 100 % att det är bara jag som kan välja hur jag vill leva och må, att det är bara jag som är ansvarig för mitt liv (och givetvis sonens) så tog jag mig äntligen modet att ta tag i allt det där som har skrämt mig så mycket för jag har varit så påverkad av andra personers tyckande och gillande, vilket jag precis vart allt bottnar ifrån.  När man väl har bestämt sig för att mota bort sina demoner och det som verkligen trycker än så är det faktiskt inte så svårt att ta steget eller stegena rättare sagt, det är en otrolig lättnad eller som man brukar säga, det är en sten som faller från hjärtat

image111

Att ransaka mig själv, att titta på mig själv med kritiska ögon (utan att dömma) samt att ifrågasätta dom som faktiskt har gjort mig illa i livet samt att välja bort några av dom ur mitt liv även fast det har varit svårt är ändå det bästa jag gjort.  Det handlar inte om att har rätt och fel och att man inte respeketerar bara för man inte gör som den andre säger, det handlar om att må bra i sig själv finna sina egna värderingar och gränser, rätt och slätt hitta sig själv.  Sen måste man inse att alla har olika bagage med sig och lever sitt liv efter vad dom tror är bäst, jag har full förståelse för det och vissa saker kan jag förlåta pga det men för den delen inte acceptera.  Har haft väldigt bra stöttepelare under mitt år som har gått, många vänner som faktiskt funnits där när jag behövt dom, vilket jag inte har förväntat mig men är oerhört tacksam över, en vän beskrev sig själv som en pusselbit. Och det stämmer nog, vänner,  saker som händer osv är pusselbitar i livet och vissa kommer in för en kort stund och vissa består. Jag är i allafall enormt lycklig att jag tagit alla steg jag gjort i år, det är inga små steg det är jätte steg.

image112

Har haft diskussioner under året med vänner om just det här med förhållanden/relationer till motsatt könet. Man söker någon som ska göra en lycklig. Men hur i hela världen ska någon annan kunna göra en lycklig och trivas att umgås med en om man inte själv gör det. När man har landat i att man faktiskt tycker om sig själv väldigt mycket när man trivs med sig själv då anser jag personligen att man är redo att ta in någon annan i sitt liv. Och med nåogn annan menar jag inte vem som helst, inser att jag börja bli rätt kräsen när det kommer till det manliga könet. Jag vet numera vad jag faktiskt vill ha genom att ha utforskat det som jag inte ville ha (omedveten handling). Så nu dom sista månaderna av året har jag åter börja se vad som världen har att erbjuda mig, jag är redo att börja datea och ha ett seriöst förhållande igen. Jag vet vad jag söker och jag skulle ljuga om jag säger att det bara är insidan som räknas, klart att även utsidan spelar en stor roll, det ska vara en bra mix av båda.  Vem vet, vem vet, vad som kommer hända i framtiden men jag vet vad som finns i mitt hjärta iallafall.....

image113


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0