Helgen

är snart över och som vanligt gick den superfort. Dagen har varit lugn och skön, Busborgen i några timmar gjorde sitt. Sonen fick rasa av sig överskottsenergin med jämnåriga nya kamrater, jag fick sitta ner vid ett bord över en fika med vuxensällskap, så bådas behov är helt klart tillfredsställda.
image46

Funder om det slagit slint i skallen, sitter här och tittar runt på nya löparskor, japp ni läste rätt.  Jag som alltid tyckt att springa är sååååååååååååå tråkigt. Tror jag bara måste komma över tröskeln konditions mässigt så kan det bli riktigt roligt och lugnande. Men för att komma över tröskeln måst jag först ha ett par nya skor, dom som ligger i skoskåpet har minst tio år på nacken  och har helt klart gjort sitt även fast dom knappt är använda.
image47
Jag har sex vanliga arbetsdagar kvar att jobba detta år insåg jag här om dagen, härligt härligt. Två dagar denna vecka sen drar jag i väg på kurs i tre dagar i huvudstaden. Visserligen går jag på beredskap så fort jag sätter foten i stan igen men det är inte vanlig arbetstid. Och eftersom jag har beredskap så har jag beredskapsvila  fredagen  före jul och mellandagarna är det beviljat ledigt. Ska bli skönt att få vara ledig ett tag och bara få vara, några dagar helt själv och några dagar ihop med sonen.  Ser fram emot kurstillfället i Sth, två roliga kollegor har jag med mig så jag kommer absolut inte få långtråkigt och lite shopping blir det nog.  Försöker få tag i en person som arbetar i Sth för att få till en träff,  det var ett tag sedan vi sågs så det är dags att träffas nu.
image48

Julen är nära nu och det börja bli dags att skriva julkorten som varit införskaffade sedan länge. Jag har bara några få julklappar kvar att köpa vilket känns riktgt skönt, en kväll behöver jag bara trängas med alla andra ute och förhoppningsvis behöver jag bara besöka en enda affär. Julmaten införskaffas på en av dem mindre affärerna i närheten, snabbt och smidigt så har vi mycket tid att bara mysa och ta det lugnt. Nu ska jag återgå till mina missons här hemma och lämna över datorn till sonen som vill spela Barda på nätet.

image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0