Söndagkväll....

och ytterligere en helg har förflutit.  Har varit väldig allert dennan helg, igår fick bilen sig en ordentlig omgång. Nytvättad och fin står han nu utanför och blänker, och nytvättad med besked, både utvändigt och invändigt är han jätte ren. Idag har jag tvättat så nu svämmar det inte över i tvättkorgen längre. Jag har varit upp på vinden med lite saker (äntligen kom dom sista julsakern upp) och källarförrådet blev ännu mer svårt att ta sig in i image130.

Var iväg och fick instruktioner om dom nya massgegreppen idag på förmiddagen, missa ju kuresn i fredags pga smitto risken. Har försökt ragga upp någon som vill bli övad på men i dag var det trögt, många bortresta, annars var det sjukdom. Nåja, hoppet står till herrn som ringer om någon timme får se om han vill bli plågad image178.

Visst är det bra att kalendern är fullbokad men när den krockar med andras kan det bli svårt att få till en träffa. Prata med min käre kusin nyligen och skulle boka in en helg framöver och träffas, 10 maj var första gången vi kunde båda två (eller båda familjerna är rättare att skriva). Nåja, nu är det bokat i allafall och då vet vi att vi ska vara friska och ha en väl fungerande bil.

Har skrattat åt mig själv idag, har redan fått lite kramabstinene och separationesångest (det där låter värre än vad det är), kolla in kalendern dom veckor som komma ska och insåg att sen kommer det gå över en och en halv vecka jag inte kommer få träffa min goding. Fast det är ju skönt att man inte har större bekymmer än sådant och det är väl inga bekymmer i och för sig, det är rätt trevlig att inse att man börjar att trilla dit ordentligt. Att kunna sakna någon är väl ändå en rätt härlig känsla, att få längta och vet att snart snart....
Sen finns det ju faktiskt en telefon så kontakten kommer finnas där fortfarande ju.
image150

Ska ta och engagera mig i lite matlagning, har levt på mackor i dag tror kropen behöver lite mat och enerig. Har väl inte direkt haft någon matlust dom sista dagarna. Magsjukt barn gör att den aptiten försvinner rätt fort och det har märkts på skärpet fick flytt in ett hål extra för att få byxorna att sitta kvar. Mot frysen och spisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0