Skönhetssömn....

jäklar vad snygg jag måste vara nu, har fått skönhetssömn som heter dugaimage168.  Tog en eftermiddags/kvällslur ihop med godingen igår (han jobbar natt) sen när jag kom hem kände jag mig seg och frusen och somna sött in i soffan vakna framåt halv sex i morse. Förflytta mig in till den mjuka svala sängen och sov fram till åtta.  Skulle gissa på närmare tolv timmars skönhetssömn, kanske förklarar den lätta huvudvärken jag har nu men skönt var det att få sova ut.

Vad dagen har att bjuda på vet jag inte riktigt, behöver röja lite här hemma men det går rätt fort. Ska ta mig ut på en prommenad i grannskapen så kroppen får röra på sig lite. Få se om godingen hör av sig efter han sovit klart efter nattskiftet, någon timme innan det är dags igen skulle ju inte vara helt fel. image183

Känner mig lite som en osäker tonåring i känslorna runt detta förhållandeimage176, eller mina känslor har jag koll på vet precis hur mycket jag tycker om honom och hur mycket jag uppskattar honom. Sen när man ska förvandla det till ord så stockar det sig, dom fastnar liksom på tungan och jag förstår inte varför, vad är det som kan hända om jag får fram dessa ord image177? Sen kan man alltid ta den fega vägen image178, japp erkänner jag har gjort detimage128, vart lite frustrerad på mig själv att jag inte har fått fram det jag ville så jag skicka ett sms.


image113

Sen kommer ju funderingarna varför inte andra part förmedlar sina känslor till mig och det kan ju finnas mängder av orsaker, 99 % positiva sådana. Han kanske är precis lika nervös som jag att klämma ord och funderingar över tungan, han kanske förmedlar dom känslorna i handling i stället osv osv. Och det där lär jag få fundera på om jag helt enkelt inte frågar, får morska till mig lite under dagen här .  Vill ju ha ett förhållande där man kan prata om allt, en öppen kommunication. Så det är dags för mig att sluta sätta käpphästar i hjuletimage164 för mig själv och se till att jag får ett sådant förhållande. Ingen är ju tankeläsare så det är upp till mig att få fram saker och ting, är så stöddig annars och kan kläma både de ena och det andra över tungan, men när det kommer till honomimage172  så känns det som att självkänslan är som bortblåst ibland, fast jag vet att det är osäkerheten i att veta vad han igentiligen känner för mig som gör att den försvinner och den känslan äger bara jag. Om jag så ska darra i benen och klämma fram saker och ting med darrande stämma så ska dom fram för det är bara jag som har byggt den där muren, ingen annan image127.  Få ta röda racern image175 och bege mig till andra sidan stan och fria lite image129 senare idag (inte fria i ordet bermärkelse image130) för vem vill inte höra att man är omtyckt och snyggimage166


Nu är det dags för frukost och sen ut  och njuta av solen som skiner så fint utanför fönstret. Sen ska jag landa i ett skönt skumbadimage115 och idga lite renovering av kroppen image127.


En riktigt Glad och skön påsk på er alla!




image98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0