Tandläkaren och beredskap....

Tiden trilla på och jag har annat i livet som tar upp min tid image166 så jag har inte hunnit blogga på ett tag.

Helgen som var är något jag kommer minnas ett bra tag, träffa två av mina fd gymnasiekompisar. Vi åt och drack gott och kolla skolkataloger (=snacka om alla andra vad som hänt med dessa).  tror våra samtal sluta framåt två på natten.
 
Två missar höll mig rätt så vaken dem timmar jag försökte sova, fast det gör inte så mycket för jag saknar sällskapet av dessa underbara dunbollar. På tal om dunbollar, jag minns min första katt jag hade när jag flytta hemmifrån, hon var en lite charmig dunboll när hon kom till mig. Sen övergick hon i min mors ägor och har levt ett väldigt bra liv fram tom i förrgår. 17 1/2 år fick Smulan leva innan hon börja bli töflig och trött, och det var inte så konstigt att hon var så för båda lungorna var fulla av vatten så att välja att hon skulle få somna fridfullt var ett lätt val.
 image173
I dag har jag varit hos tandläkaren och jag väljer att se det positiva i det hela, nu har jag en amalganplomb mindre i munnen. Ska åter i början av mars för att fixa klart tanden och få en undersökning. Har tydligen smitit undan i tre år nu så det är bara ta tjuren vid hornen och få en rejäl genomgång av munnen.

I dag går jag på min första riktiga beredskap, det är lite nervöst fast jag har vanan inne och har en som går brevid mig. Vädret är varmt och det kommer inte ske några större förändringar i driften på jobbet så det känns rätt lugnt.

Nu är ett nytt bokpaket på G igen, såg att adlibris hade förbeställning på bokrean. Kika runt lite och jag tror att det blev fem böcker i slutändan. Tajm att putsa upp glasögonen, var till optikern i veckan men inga nya brillor denna gång, har fortfarande bra syn. Däremot tyckte hon att jag kunde putsa upp mina gamla terminalglasögon som är till för att avlasta ögat. Får väl göra det då även fast dem är anskrämliga, men det är inte så många som ska se det iallafall image174

Kom på mig att ha varit väldigt dålig på att höra av mig till mina vänner. Ibland händer det saker som inte är beräknade och livet trillar på i full fart. Inte för att det är någon bra ursäkt men jag tror dem flesta har förståelse för hur läget är.  image140

Nu ska jag sätta fart och fixa lite här hemma, skadar inte att ägna hemmet några timmar innan jag ska iväg igen.
Ha en fin torsdag kväll

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du vet vart vi finns när det finns tid och vi vet detsamma om dig. Behövs mer? *kram*

2008-02-21 @ 22:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0