Tänkvärda ord

läste en blogg i dag med rätt tänkvärda ord att ta med sig. Kommer delger er vissa deler ur denne som jag tycker är viktigt och som jag själv försöker ta med mig och leva efter.

Det intresserar mig inte vad du gör för någonting...
Jag önskar veta vad som är din hetaste längtan -
om du vågar drömma om att möta det som ditt hjärta längtar efter ...

Det intresserar mig inte hur gammal du är -
jag önskar veta om du vill riskera att som en dåre söka efter kärlek -
söka efter dina drömmar, för äventyret att just leva...


Det intresserar mig inte att veta vilka planeter som ligger i ditt stjärntecken -
jag önskar veta om du har rört vid din egen sorgs innersta centrum -
om du har öppnats av livets motgångar eller blivit förkrympt
och låst av rädsla för ytterligare lidande...


Jag önskar veta om du kan vara med glädje -
min eller din egen om du kan dansa vild av glädje och
låta extasen fylla dig ut i fingertopparna och tårna
utan att mana oss att vara försiktiga att vara realistiska
eller påminna oss om våra mänskliga begränsningar...

Jag önskar veta om du kan vara trofast och därför bli värd att lita på...

Jag önskar veta om du kan se skönhet även när det inte är vackert varje dag

Jag önskar veta om du kan leva med misslyckanden -
dina eller mina -
och fortfarande stå vid stranden av en sjö och skrika till fullmånens silver "JA!"...


Det intresserar mig inte vem du är eller varför du kom hit...
Jag önskar veta om du vill stå i eldens centrum med mig och inte rygga tillbaka...


Jag önskar veta om du kan vara ensam med dig själv
och om du verkligen tycker om ditt eget sällskap under de ensamma stunderna





Kommentarer
Postat av: Josiee

Godmorgon :)

2008-04-05 @ 08:31:01
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0