Korvstroganoff med vaniljsås

sonens önskemål till middag var bla korvstroganoff men den ska smaka som den hans pappa gör.  Som en god mamma man är försöker man göra sitt bästa så jag fråga lite försynt hur pappa gör. Det var ett rätt svår tolkat svar jag fick till en börja, jo  det är en mörk ljus sås????? Jaha en sås som är ljus och mörk, klart jag fixar det. I nästa sekund kommer svaret att det är ju vaniljsås i image21???? Skratta gott och sa att jag gör det på mitt vis och jag tror att han kommer att gilla den å.
image22

Googlar lite här på kvällskvisten, sonens fröken ställde en fråga igår som väckte en tanke hos mig. Hon fråga om vi inte har tänkt på om ryggradsreflexen kanske finns kvar hos sonen.  Och mycket av det jag läser om detta stämmer in, svårt att sitta ordentligt särskilt på stol, problem med åtsittande byxlinnar osv.  Så det är inte helt omöjligt och där kan vi ha svaret till sängväteriet å, helt värt att undersöka vidare och om så är fallet så hoppas jag att det finns övningar som kan hjälpa till att påskynda att det växer bort. Har själv haft fallreflexen kvar länge, vilket bla stälde till det för mig med en oförstående gympalärare som tväna mig till vissa övningar som jag tycket var riktigt obhagliga, kanske inte så konstigt att jag inte direkt älskade gympalektionerna. Men det är dåtid och inget jag går och grämer mig över nu, klarar mig galant utan att kunna slå kullerbyttor och hänga knäväck image23.

image24

Höjdrädslan har jag absolut kommit över, annars skulle jag inte kunna jobba där jag är i dag.  Nu är det dags att ta tag i mitt vattenodjur så han hinner få i sig lite mat och börja med läxan innan barnprogrammen börjar. Även jag kommer vara bänkad vid tvn i kväll, tror att advenstkalendern kan vara värd att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0