Home sweet home....

"Borta bra men hemma bäst", det ordspråken stämmer så väl så väl. Så skönt att komma hem, kliva över högen  med post och ställa ifrån sig väskan och känna att nu är jag hemma igen. Tre dagar i Stockholm är väldigt lagom. Tre kurser i tryck/kraft, flöde och temperatur-mättekniker har det varit, kan säga att dom har varit så där, har lärt mig en del men mycket var inte alls för oss, mycket formelberkäningar har det varit och lärararen kan man beskriva som en hispig förvirrad professor eller nått. Kvällarna har varit toppen, man kan aldrig har tråkigt i det sällskapet jag var med, vi har ätit och druckit gott och avhandlat massor av ämnen. Sovit gott om nätterna har jag också gjort, för engång skull var sängen super skönt och det fanns två fluffiga kuddar, rummet var fint.
image56
Nu har vi fått förklaringen till varför vi vart så yrsliga och fnittra sist vi var in på Belgobaren och drack Gulden draak. Vi glömde ju att titta på procentent, denna goa underbara dryck innehåller 10,5 % ju, inte konstig att det snurra i huvudet efter ett par glas av denna ädla dryck. Belgarna kan i allafall sin konst, den ölen är suveränt god och kan varmt rekommenderas.

image57

Sitter här och är otroligt sällskapssjuk, det är öde på msn just nu är det en person inloggad på mitt msn av hela raddan med namn.  Jag är sällskapssjuk och kramsjuk, inget sällskap är det här just nu så jag får väl hitta ett substitut till den tänkta krampartern, kudden kanske ??? image43

image59

Ibland blir det roliga sammanträffande, hade precis slagit ner rumpan i stolen på tåget så kommer en gamal parallelklasskompis från nian på tåget. Vi har även varit klasskamrater men det var på gymnasiet. Så vi satt och prata gamla minnen och faramför allt om människorna vi träffa och inte träffa ¨på vårt 20 års jubileum. Jag är också med bjuden till stockholm på nyårsfest, har inte hundra bestämt mig för att gå men det vore roligt. En minneslucka från kvällen (jubileumskvällen)  har jag tydligen, har inget minne av att jag gav henne mitt mobilnr image60? fast är det inte värre minnesluckor än så där så är det ju bara roligt.  Var väl lite distraherad kan man säga, på ett positivt sätt förståst. Nu ska jag se om jag kan göra nått bra av min rastlöshet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0