Små söta sms

jag uppskattar mycket att få små söta sms från hjärtevänne, ett litet god morgon eller jag tänker på dig mm kan förgylla en dag så mycket. På nått konstigt sätt ger dessa små sms iallafall mig en extra skjus på energin. Och eftersom jag nu gillar det så måste det ju betyda image130 att det är likadant för alla andra, eller hur? image178

Idag står det röja på agendan för sonen och mig, bestämde att vi ska ta tag i sonensrum och få bort en del, eller rättare sagt massor av leksaker och skräp som finns där inne. Det är för mycket saker på för liten yta och det är dags att göra nått åt det. Sonen är förvarnad vad vi ska göra och hur vi ska lägga upp det, hoppas att det kommer gå bra även fast det antagligen kommer svida lite i hjärtat på lillgubben. En hög att slänga, en att ge bort , en att lägga på vinden och en som ska tillbaka till rummet, så blir fördelningen.

Restereande del av lägenheten behvöer också en ansiktslyftning, hemmet har förfallit lite. Har inte varit hemma så mycket, funderar på vem det då är som stökar till i detta hem image177. Sen har jag varit rätt trött på kvällarna, antar att det finns lite sömn att ta igen och jag hade en förkylning i kroppen (som jag mota olle vid grinden med att proppa kroppen full med antioxidanter och vitaminer, funkar nästan alltid).

Lova sonen att åka till gymmetimage134 imorgon, bar att ge löfte för då blir det svårarare att hitta en ursäkt.  Dessa dåliga ursäkter är jag väldigt duktig på eller rättare sagt så är det väl så att jag är väldigt lat image130. Vet ju att det går bra bara jag kommer igång ju men den där latmasken gör att jag har betongrumpa och kommer mig aldrig för att komma iväg.  Tajm att försöka ändra på det, vet ju att morotoen är en piggar Ullis och att jag har väldigt fina träningsresultat på kort tid, så beach 2008 är fortfarande inga problem image147. Sonen blev väldigt glad image169 iallafall han som tjatat om att få åka dit, har väl inte riktigt uppfyllt min plikt  som mor på den punkten kan jag inte påstå.  Och en vacker dag ska mina nya joggingskor på också, dom står så röda och vackra i hallen och väntar på att bli använda, finns väl inga ursäkter där heller för det är ju barmark och bara att ge sig ut, knappast någon som kommer och knackar på dörren och talar om för mig att nu är det dags, fast det vore skönt om någon kunde "sparka" mig på baken så jag kom iväg.

Morgondagens eftermiddag kommer vi tillbringa på Gryta och fd grannarna. Ska bli skönt att komma iväg lite och få lite vuxensamtal.  Hoppas vädret är så pass bra att vi kanske kan avnjuta fikat utomhus i solsken. Tajm att sätta fart på dököttet här och röja vardagsrumsgolvet så vi kan stöka ner det igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0