Pang, pang, pang

Sonen kom uppstudsandes i morse och börja spela Transformers det första han gjorde, det man hör från vardagsrummet är pang, pang och tjutande syrerner. Han tog en paus och kom in och la sig i fotändan på min säng, när jag fråga vad det var så var det för han hade ont i höften för han satt så hårt. Efter att ha påmint han om att vi har en saccosäck så var han poff borta igen.

Jag har nu pallrat mig upp, sömnen har varit lite så där men efter att ha sagt till mig själv att skärpa mig så somna jag sött in. Bara för magen bubblar till betyder det inte automatiskt att jag är magsjuk och behöver få panik image130, det är ju dumt att oroa sig för nått som inte ens är säkert att det händer ju.  Skönt att vakna upp till strålande solsken och känna att man mår bra. Var ner en snabb sväng och kolla in tvättiderna men det var fullbokat idag, så det blir söndag som gäller. 

Blev erbjuden att följa med till Romme på söndag och det hade jag gjort om vädret hade varit fint. Regn och snö lockar inte mig direkt då kan det vänta ett tag till innan jag ställer mig på ett par skidor, det är nog säker 15 år sedan sist. Jag som tror att jag är modigare idag än för 15 år sedan måste nog snart krypa till korset tror jag men man kanske kan ta det under lugnare former och inte ha halva (det är en överdrift) kollegestyrkan som tittar på, då blir jag nog inte lika morsk och lite blyg image181tror jag.

Dagen kommer lugnhetens tecken, plocka lite i hemmet, vattna blommor, åka och hämta bokpaket, ta en kort prommenad och njuta av solen, förbereda en st son att levereras till pappa. Sen vad kvällen har att erbjuda får vi se, får se om Mr fortfarande har modet att träffa mig, han säger att han aldrig blir sjuk. Kramabstinensen gör sig fortfarande påmind, det är verkligen beroendeframkallande.  Sen behöver jag öva på massgen, missar kursen idag och har ju bara övat en gång i veckan så det är bara för herrn att  dra av sig tröjan så jag får nyttja hans kropp image180

Det blir ingen tjejfest på lördag, vi har flyttat fram det till den 19 april pga att alla inte kunde. Så jag vet inte riktigt vad som händer i helgen förutom min två uppdrag, tömma tvättkorgen och städa bilen (det har jag skjutit länge nog på nu), kanske ska ta mig i kragen och fixa rosten vid rutna också innan den sprider sig allt för mycket. En vända till åtebruken kan ju också vara en ide, den trasiga tvn har kommit så långt som till ytterdörren, ett steg åt rätt riktning.
Ska nog ta och sätta fart på min träning också, det finns inga ursäkter längre, det är dags för latmasken att flytta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0