Lugn dag...

Åter hemma och vabbar, fjärde gången för i år vilket inte känns jätte bra men vad göra man. Återigen har magsjukan slagit till, stolt över en tapper son som klarar av det så duktigt (säger en lätt hypokondrisk mamma som skulle ha panik i samma sitution)image153.

Dagen har varit väldigt lugn, det har vilats mesta dels. Sonen är sugen på allt annat än det som är bra för magen, stackarn. Han sitter nu framför sitt playstation och spelar Transformers.  Jag ska passa på att ta mig en dusch medans det är lugn och börja fundera på lite kvällsmat möjligen. FASt det får bli något väldigt enkel, sonens far får ställa upp och handla åt oss.

Massgekurs blir det inte för min del denna vecka, skonar mina kurskamrater från att bli smittade. Prata med en vän i telefonen på dagen och vips har jag löst pluggandet av latin och muskler väldigt lätt för hon hade en bra bok från sina studer hemma som jag kan låna.  Sen får en av mina medkursare visa mig nästa vecka när smittrisken är över vad dom lär sig på fredag. Sen är det bara att öva öva öva som gäller.

Att gå hemma har både gott och ont med sig. Missar lite saker på jobbe jag faktiskt ville vara med och se som förhoppningsvis inte kommer hända igen på ett bra tag.  Tandläkaren är framflyttad till den 25:e mars, thats life, var förberedd att gå dit och fixa till tanden och få dommen hur dom andra tänderna ser ut. Skönt att kunna få sova lite eftermiddag ett stundimage168, nattsömnen var väl inte den bästa kan jag säga.  Man brukar hinna tänka en hel del när man går hemma och inte har så mycket att göra och även i dag har det ploppat upp tankar. Vissa av dom har jag skickat iväg genast när dom kommit, för dom är inte relevanta, att jag känner lite olust och oro just nu är ju pga sonens magsjuka och min fobi, inget annat.  Jag är så tacksam att jag faktiskt kan fånga upp saker när det komma och komma fram till om dom är sanna eller inte, oftast är det ju hjärnspöken som försöker fälla krokben på en. Dessa spöken kan ta och flytta för dom har inget övertag över mig längre.
 
Lite abstinens har jag dock, efter kramar och kelimage85. Får ge mig till tåls någon dag, det är ju som sagt dumt att orsaka att smittan sprids vidare. Nog för man ska dela med sig men så generös är jag inte image130.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0