Bilen och en del annat...

Ett tag sedan sista bloggen, det är dags att dela med sig av livet lite.

Min älskade röda racer har inte riktigt mått bra dom sista dagarna, han fick ett nytt batteri i fredags och lite mer olja. Lugnt lämna jag bilen på jobbet så batteriet fick stå och ladda i 24 timmar, jag ägna mig istället åt After Work (det åter kommer jag till). Igår kväll tänkte jag ta hem min bil, vart avsläppt utanför grinden vid jobbet och tacka nej till att sällskapet skulle vänta och se att bilen starta för jag var ju bombsäker på att det bara var batteriet. Riktigt så bra var det inte, bilen starta men bluddra bara lite och sen la av, testa flera ggr med samma resultat, vad gör man då?  Man ringer in räddaren i nöden, tack Pandy för du kom och hämta mig och försökte leta reda på felet på bilen.  Hade även telefonkontakt med Uffebildoktorn (kallar han så för han brukar ge mig tips om bilen).  Tipset var att leta efter en vaccumventil eller slang som hoppat bort, var lite svårt att se i mörkret så pärlan står kvar på jobbet och jag hoppas att expertisen kan hjälpa mig på måndag.

After Worken var mycket rolig, var länge sedan jag var ute så det var på tiden att komma ut och rocka baken av sig. Förfesta med några kollegor och sen ner på BMB. Festa på tom mage kanske inte är det bästa, speciellt inte när det ä shootsrace, men men thas life. Var väldigt länge sedan jag släppte loss och hade så roligt som jag hade fredags, sen kanske man ska glömma bort vissa delar och andra delar är bortglömda. Fast man får stå för det man gör och jag lägger inge större allvar bakom det, tar det som en rolig sak och går vidare.

Igår hjälpte jag kompisar att flytta till deras nybyggda hus,  slapp den tunga delen att kånka möbler och kartonger. Grabbarna var snabba från i stort ha tömt ett hus till allt det var på plats i nya huset tog det 3 1/2 timme och då var det fikapaus också.  Jag och frun i husets mor plocka upp i köket plus att vi turades om att pass det lilla charmtrollet på två månader.  Just nu är jag inte avundsjuk på deras utemiljö, säger att det var tur att det var minusgrader igår för utanför finns mängder av härlig blålera, det blir roligt för barnen att leka i. 

Mitt charmtroll är hos sin pappa igen, hoppas dom är ute i detta fina väder. Han behöver lite luft och sol då han varit hemma och varit sjuk. Jag tycker han är så söt när han har sina mardrömmar, det där lät elakt men han har så finurliga drömmar. Här om veckan hade han en krabba i täcket, hjälpte inte att jag leta igenom täcket så han fick en filt i stället och somna om. I veckan så hörde jag han ropa på mig och denna gång så hade han en mardröm om en pärluggla, han har en stor djur och natrukunskap min son annars skulle det nog bara varit en uggla han drömt om men det var just en pärluggla.

Livet knallar på i ett lugnt och behagligt tempo, planerna för dom närmaste månaderna börjar ta form och några festerbjudanden har kommit in. Äntligen har det bokats en tjejfest som vi har pratat om, vi slog till och boka datum i fredags så på internattionella kvinnodagen så blir det fest. Jag behöver nog koppla upp sonens guitar hero i vardagsrummet (hans tv är sönder) och öva, för det bjuds nog både på sing stars och guitar hero den kvällen.

Dagen blir nog till att slöa, ska gå en prommenad i solen och inhandla lite mat. Förutom tvättstugan i kväll så blir det nog sofflocket och massa läsning, har ett gäng böcker som ligger och väntar på mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0