Vem är rädd för Polisen???

Väldigt många är svaret på den frågan, och hur kan jag veta det?
Det är inte så svårt att lista ut när man har en jourbil som liknar en Polisbil väldigt mycket, det inte folk tänker på är att det inte är blå ljus på taket utan oranga i stället. Har ganska roligt när jag åker runt i bilen och folk kör så laglydigt. I och för sig är det väldigt irreterande när man måste köra 10 km under tillåten hastighet för man tror sig ha en polis bakom sig, undrar bara stilla varför, man får ju inga böter för man håller hastigheten prick. 
image175

Skratta ännu mer gott när jag fick höra att "polisbilen" satt griller i huvudet på grannskapen runt kring där bilen stått parkerad mycket av min lediga tid, alltså inte vid hemmet image130. Fick höra ett par sådana historier i dag och jag skratta gott, det är ju roligt att folk får fundera lite på varför en "polisbil" står hemma hos en person, speciellt hela nätter image122.


Har fundert på dem sista veckorna på varför jag är en person som måste tänka och analysera så mycket, kanske inte andra men mer mig själv.  Kanske bara saker ska ha sin gilla gång utan att tänka på varför och om och hur?? I och för sig är det bra på så sätt att jag faktiskt jobbar mot det jag vill ha i livet och jag tycker jag attraherar dessa saker väldigt bra. Nu funderar jag på om säkerheten gör mig osäker, men det är nog mer för att jag inte är van. Och vad är det jag babblar om, vad är det som är så säkert som gör mig osäker? Det är väl så att det har kommit in någon i mitt liv, någon som är snäll, omtänksam, lättpratad osv. Han känns som en väldigt lugn och trygg person i sig själv precis så där som jag vill ha det. Är det så att vanan eller ovanan eller vad man nu ska säga, alltså stolpskotten från förr som inte alls var sådana, vanana från dom gör mig osäker för jag är inte van att det känns så bra redan från början och allt känns så lätt och smidigt??? image107 Nu är inte det här något världsligtproblem och jag skrattar gått åt mig själv när tankarna sätter fart och jag talar om för mig själv att bara njuta och ta vara på det som erbjuds för jag är faktiskt värd detta. 

En nytillskott till släkten har kommit idag, en tjej som jag tror ska heta Leia (vet inte stavning ännu) föddes i morse. Stort grattis till dem föräldrarna och storebror, hoppas att ni mår bra och får komma hem snart.  Så roligt att det dimper ner lite tjejer runt omkring en, man är så van att bara gå på killavd när det ska handlas kläder och nu får man gå och rycka lite i dem där pluttinuttiga tjejkläderna image169.

Sonen är nu hos sina morföräldrar och härjar runt (förhoppningsvis inte den här tiden på dygnet). Skönt med lite ledigt från fritids och kvalitetstid med den äldre generationen. Ska hämta honom på lördag är det bestämt och då blir det nog trolige raka vägen till farmor för plastkusinerna skulle dyka upp där framåt helgen. 

Jag börjar min massagekurs på fredag, längtar redan ska bli kul att få lära sig och många i min omgivning ser fördelen med detta image130. Kön med övningsobjekt växer, får se hur jag lägger upp allt efterhand.

snart dags att tänka på att vila dem vackra blå, sista beredskapsnatten. En så länge har vi inte haft en ända utryckning, får se om natten tänker vara lika lugn



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Kul att det händer bra saker i ditt liv. Sluta bara att tänka så mycket och flyt med strömmen. Det kommer att gå så bra så... =D

2008-03-01 @ 00:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0