Mammahjärtat....

Dagen har inte varit jätte happy kan jag påstå, positiva Ullis har haft en formsvacka, snabbt övergående får jag hoppas. Dagen börja med ett värkande mammahjärta, sonen grät och ville inte gå till skolan. Med löfte om att komma och hämta han tidigare och prata med både pappa och fröken om orsaken gick det bra att lämna tillslut. Själv har jag frusit och varit jätte trött hela dagen så jag var glad att få komma hem lite tidigare. Inte för att jobbdagen har varit ansträngade, dom två felanmälningar jag fick på min lott var snabbt avklarde, både skrevs bort utan något merarbete för min del förutom samtal med några personer image147. Resten av dagen har jag knackat html-kod, tänkte äntligen få ut avdelningen sida och föregå med gott exempel och visa vilka som jobbar på våran avdelning. Får reda på att sonens lekkamrater från helgen är magsjuka och inte långt efter får jag ett svar på ett mail från sonens fröken där det bla står att han klaga på att han mår illa. Raka vägen till affären och sen till skolan och hämta sonen. Möts av en blek och gråtande son och tydligen har det varit bråk igen och har jag fatta det rätt så är det en mot fyra, blir så trött. Vet att min son inte är någon ängel men detta gillar jag verkligen inte, har liksom hänt förr. Får med mig sonen hem som fortsätter att säga att han inte ska gå till skolan igen. Hoppas hans far kan få han på bra tankar, han lova att ringa ikväll att prata med sonen. Ingen magsjuka har dykt upp här ännu, vi har kört det beprövade knepet vitpepparkorn och tror stenhårt på det  image128.

Från trött och ledsen gick jag snabbt till trött och skitförbannad när jag kolla bankkontot, dom utlovade pengarna som skulle betalas av den person som är skyldig mig pengar är givetvis inte där. Ändå vart jag lovad en inbetalning i torsdag, personen hade pengarna kontant och skulle sätta in dom.  image164 mmm känner för att just göra en sådan sak just nu, hur svårt kan det vara att göra rätt för sig liksom och  det är ju inte första gången löfte bryts, suck. Blir jätte lycklig den dagen detta är löst och jag kan säga tack och adjö till den personen för alltid.

Tur att man kan samla svackan till en och samma dag, samlar ihop spillrorna och gör en reboot till i morgon. Just nu skulle det vara otroligt skönt att bara få krypa ihop i varm trygg famn och bara få vara. Den som väntar på nått gott kommer snart få det, eller ??? image130 Nu väntar lite mat och sen en lugn och skön kväll i soffan för mig. I morgon är en annan dag och efter att få ha fått skriva av mig lite och fått min skönhetssömn kommer allt bara bli bra. Ny energi och nya roliga upptåg väntar.

image166

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0