Stor spark där bak...

det är nog ett återkommande tema idag image178, men bara verbalt.  Hade en diskussion med en vän i morse om att kanske man ibland måste få en stor fet spark där bak och inse vad man faktiskt kan gå miste om i fall man inte agerar eller ställs för ultimatum.

Lite senare prata jag med en annan vän som brukar kunna få mig att tänka om lite och ransaka mig själv. Han gav mig en spark där bak och fick mig att tänka till än gång till och fundera över mitt tankemönster runt en sak.  Skicka ett tacksamhets sms till han för en lite stund sedan och fick ett svaret att det värmde att höra och jag förhöjt hans lördagkvällimage147.

Dagen har gått i slapphetenstecken, kanske borde jag gett mig själv en spark i baken (japp så vig är jag nog så jag klarar av det fysiskt) och engagera mig i nått. Men jag valde att bara ha det bra och försöka vila bort min onda muskel eller om det är en nerv som ligger i kläm. Börja dagen med ett hett badimage115 medans jag  idga barnarbeteimage130, skicka över sonen till sin far för att hämta hem lite saker vi behöver ha. Min tanke om att åka att tränaimage134 la jag på hyllan i dag det sunda förnuftet sa mig att det skulle förvärra det onda.  Mestadels har jag tillbringat min tid i sängen och läst, jag har fixat min föräldraroll galant upppallrad med några mjuka goa kuddar bakom ryggen och under det goa varma täcket. Jag har ägnat dagen åt att förkovra mig mig i mina böcker, hitta ytterligare en bok när vi var och införskaffa lördagsgodis och mat till kvällen. Givetvis satte läslustivern in  image169 så jag påbörja även denna bok, tror jag just nu har fyra-fem böcker som är påbörjade.  Råka små slumraimage168 till några ggr under mina behagliga timmar i sängen, bla ringde vänne mig när jag precis sjunkit in i John Blunds värld och vad göra man, jo man förnekar att man sover man vilar baraimage128.

Det är skönt med sådan här dagar ibland, framförallt brukar jag komma till så bra insikter image124. Änven i dag dök det upp en sådan där klockren insikt om situtioner som har hänt den sista tiden. Jag kom på när dessa situtioner kommer och troligen vad som är orsaken till det, sömnbrist. När jag kom på det fick det mig att skratta åt hela situationen och en stor lättnad kom över mig. Jag älskar bara dessa insikter image150 för dom är ju så självklara när dom dyker upp och dom gör mig på gott humör, livet blir lättare att levt med dessa.

Tror det är dags för requitetime i morgon, hoppas det för jag behöver hjälp. Det är som är dags att få tillbaka är smärta och jag är inte fullkomligt galen när jag säger så. Massera vännen för ett tag sedan och råka uttrycka min glädje när jag hitta hans triggepunkter på axlarna. Dessa punkter är inte lätta att hitta så jag vart glad att jag lykades att det sen gör mindre skönt att trycka på dessa hade inte med glädjen att göra. Hur som helst undra vännen om jag gilla att göra illa folk då jag råka slänga ur mig ett positivt tillrop då jag lykades. Nu behöver jag hjälp,det finns några effektiva punkter att trycka på som förhoppningsvis hjälper att det onda släpper. Hittar dessa punkter själv men det är inte lika effektivt när jag försöker trycka själv, får ju ingen kraft bakom det hela. Jag vet att det kommer göra  image179ont att trycka där men jag vet också att det hjälper. Så om han går med på att hjälpa mig får jag börja med att förtydliga att jag tycker om honom väldigt mycket för sen kommer det komma ett antal mindre barnvänliga ord ur min mun.  Står ut med smärtan för jag vet att den hjälper mig.

Sonen är nu nedstoppad i sin säng och tittar på en av dom gamla hederliga Asterixfilmern. Jag ska återgå till min goa varma älskade säng och fortsätta i den nyinförskaffade boken.  Ger er en bild jag delat med mig av förr till er och ger den fri tolkningsrätt  image178


image152


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0