Insikter

Ett gäng insikter har trillat över mig det sista dygnet och jag sitter här med ett leende på läpparna. Tur man lärt sig se sig själv och kan tolka och styra om sina tankar. Det är fortfarande jag som är ansvarig över mig själv, mitt handlande och mina tankar, det är jag som gör mig själv lycklig.  Inser att jag till 95% trivs väldigt bra i mitt eget sällskap och det känns positivt. Har ju förr sagt att man måste trivas med sig själv för att någon annan också ska kunna trivas med än. Jag är lycklig och glad att jag är jag och att jag våga arbeta bort det gamla som faktiskt inte är relevant idag. Visst kommer det dippar för mig med men jag tar mig ofta ur dom snabbt genom små enkla frågor till mig själv.  Det är så skönt att ha fallskärm så man landar mjukt och relativt fort nu för tiden.

Helgen står för dörren och det ska bli skönt att få bara vara lite. Först är det massagekurs, ser fram emot det, sen droppar sonen in i hemmet i kväll för 10 dagaras vistelse. I morgon får det bli hans dag, får se vad han vill göra, gissar på badhuset fast man kanske kan styra om ifall det är fint väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0