Singing in the rain....

Det är så härligt decemberväder utanför fönstret, det regnar, helt perfekt när det nu kommer bli kallare. HÅller med sonen att nu är julen över, fast inte av samma anledning som han. Sonens anledning var polkagriskäpparna som hänger i granen, min är för att julkänslan är nu över och jag vill tillbaka till det vanliga hemmet igen.

image102

Mätta och belåtna sitter vi här och bara njuter av att inte göra något, grannhuset har återigen försett oss med kvällsmat. Fundera på om det är dags för några omgångar Fia med knuff efter barnprogrammen, det är i allafall ett spel vi båda behärskar. Några rockerstjärnor är det tveksamt om någon av oss blir, plugga in Guitar Hero i dag men det gick inget jätte lysande för någon av oss. X:t får komma och visa hur det går till i morgon, så det blir någon ordning på det hela. Något måste man få i gentjänst för jag ställer upp en extra natt, eller ställer upp och ställer upp jag gör det så gärna .

image103
Tänk vad lite sällskap och en tablett rosenrot kan göra, nu känner jag hur enerin återvänder igen och jag är påväg upp på vägen igen efter ett litet sidospår. HOppas innerligt att det kommer snö nu när kylan tänker anlända till nyår, då blir det ljust och fint ute. Ska komma ihåg att tvätta bilen i morgon när det fortfarande är mildgrader, den är inte alls lika röd och blank som den brukar min Styrbjörn. Tillhör den skara som döper sina bilar efter den dagen jag köper bilen och Styrbjörn hade namsdag den dagen jag införskaffa pärlan, rätt passande namn image17.
Ha en supermysig fredagkväll.

image106

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0