Hem ljuva hem.........

så skönt att äntligen få komma hem till lägenheten och placera både mig och sonen i mjukiskläder. Nu är vi mätta och belåtna, grannhuset  försåg oss med kvällsmaten = pizzerian. Pusta ut i soffan under täcket och kolla in adventskalenderna med sonen, chipsmys är beställt men jag tar mig friheten och gör det till popcornsmys i stället.
image34

Dagen har varit varierande och spännande, jakten på mitt objekt runt ena pannan på jobbet fortsatte i någon timme till i dag, klättrat i stegar, tassat över panntaket, leta i skrymsler och vråer, till slut hitta jag stället jag skulle till. Fick klättra upp ungefär där jag börja igår, åla mig i mellan två rör in i ett litet skrymsle där det blåste varmt varmt, tur att jobbet var ett snabbjobb. Sen har jag haft ett sådant där jobb som när man tar det tror att det här är plätt lätt och fixt på fem minuter image37, nu gick det inte riktigt så bra men det ordna sig tillslut i allafall.
 
image38

Träffa på min vän som fick en liten babyflicka för en vecka sedan på Lindex, hon har lyckats får ett praktexemplar till barn, sover och äter i stort så det var inga problem att smita iväg. Jag har hållt lite distans och tänkt ringa i helgen för att höra hur dom har det. Men dom tyckte det kändes lite öde för inga kom och hälsa på så hinns det med i helgen ska det sniffas baby, längtar dom luktar ju så gott.
image39

Ser fram emot helgen med sonen, vi har ett gäng upptåg inplanerade och sen kan vi ta det lite som det kommer och förhoppningsvis kantas det med lite oväntade överraskningar av den positiva arten. Tajm att förbereda för kvällsmyset, sköt om er och ha en fin kväll

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0