Han hade roligt i allafall....

min son har haft jätte roligt idag, vart förvarnad redan i affären när jag smet in och handla kvällsmat och mötte sonens fröken. Med mig hem förutom en st son som fick gå till bilen utan jacka hade jag termobyxor, jacka, jeans och sockar som  var helleriga. Jag har stått över badkaret och sköljt termobyxorna med duschen i mellan fem till tio minuter och kan säga att jag har inte fått bort allt för det droppar fortfarande lervatten från fodret. I och för sig visste jag redan detta, lämna sonen till fritdis i morse med en hel uppsättning nytvättade kläder och det var precis det här jag sa när jag gick där ifrån, jag kommer inte få hem rena kläder. Men huvudsaken är att sonen har haft roligt.
image50

Driftig är han också sonen, han och en tjejkompis (samma kompis som han hoppat i lerpölarna med) smet till skolsyster i dag. Smet och smet, dom glömde att tala om. Svartet på frågan varför han gjorde det var att kompisen hade ont i foten och han har ju problem med en tå, så tanken var god i allafall, det är bra att han handlar själv synd att dom glömde att tala om för fröken bara.



För egendel har dagen gått framåt i sakta lunk, precis lagom för jag har inte varit på allerten direkt i dag. Formsvackor har även den bäste, återhämtar mig snart igen det vet jag och det blir full fart igen.  Tre veckor kvar på året och tre veckor kvar att infria mitt nyårslöfte, det är dumt att ha bråttom image43. Nyårslöftet är att lära mig att dricka rödvin, inte så betungande löfte tror jag. Nämnde det vid årets julbord och en av mina chefer sa då att han skulle ge mig ett gott vin att öva på och idag infria han sitt löfte. På min plats när jag kom in efter ett jobb så stod det en pappkasse och där i låg en flaska vin. Nu glömde jag givetvis flaskan på jobbet så jag kan inte tala om vilken sort det är. Nu är det bra upp till mig att ordna sällskapet att dela den där flaskan med, fundera på att muta med en av mina specialare, inbakad fläskfile med vitlöksost, vitlökssås och potatisgratäng. Visst är det så att vägen till en mans hjärta går via magen?

image51

Längtar till onsdag, torsdag och fredag, tredagars kurs i huvudstaden som jag nämnt förut. Kursen börjar kl nio varje morgon så det blir helt klart att få sova längre på mornarna, göra sig i ordning och gå ner till den härliga hotellfukosten och efter det ta en kort prommenad på ca fem minuter till kurslokalen. Kvällarna kommer också bli  jätte bra för precis brevid hotellet (behöver inte ens gå ut) så ligger Belgobaren och där kommer vi tre kollegor hamna på kvällarna är jag rätt säker på, dricka belgisk öl och snacka massa strunt. Får se om jag vågar ge mig på den omtalade Belgoburgaren, den lär vara enorm men vara supersmarrig.  Självklart ser jag fram emot kursen å, eller kurserna för det är tre endagarskurser, kommer bli lärorika och givande.

image52

Nu är det tajm att fixa mat här, tar den snabba och enkla varianten i dag, värmer pannkakor åt sonen och till mig själv köpte jag hem champinjonstuvning på burk, snabbt och enkelt fixar jag då lite creps image17.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0